De klantendag in beeld:
Hoe zorg je voor een soepele jaarovergang?
De dag begon met een warm welkom door Derwin Kiers van Care Expert. Hij nam de deelnemers mee in de cruciale stappen voor een soepele jaarafsluiting van 2024. “Wacht niet tot het einde van het jaar om te controleren of alle geleverde zorg geschreven en gedeclareerd is,” benadrukte Derwin. “Doe dit liever elke maand. Dat scheelt enorm veel tijd aan het einde van het jaar.”
Tijdens zijn tweede sessie deelde hij trends en tips voor een succesvolle jaarovergang naar 2025. Een belangrijke verandering die hij belichtte, was de overgang van het estafettemodel naar het netwerkmodel binnen de Wet langdurige zorg (Wlz). Dit vraagt om een nieuwe manier van samenwerken en organiseren.
Keynote door Esther Vergeer
Een van de hoogtepunten van de dag was de keynote van Esther Vergeer. De voormalig rolstoeltennisster inspireerde de aanwezigen met haar verhaal over het belang van focus en doorzettingsvermogen. Ze benadrukte hoe het richten op kleine details, haar tot grote successen heeft gebracht. “Kijk naar waar je echt kunt excelleren, ook als anderen een andere richting adviseren.” In het geval van Esther bijvoorbeeld: iedereen vertelde haar dat ze haar forehand moest trainen, terwijl Esther zag dat ze haar snelheid met de rolstoel moest optimaliseren. Door zo op deze details te focussen kon ze bereiken wat ze wilde.
Esther sprak ook over haar werk met de Esther Vergeer Foundation en de kracht van sport voor kinderen met een beperking of chronische ziekte. Met ambitie sprak ze over haar plannen om in de toekomst nieuwe doelgroepen te betrekken, zoals dak- en thuislozen en mensen in de verslavingszorg.
Wet DBA en schijnzelfstandigheid
De sessie van Mark van Benthem, senior jurist arbeidsrecht bij Moore DRV, bracht veel duidelijkheid over de Wet DBA en schijnzelfstandigheid. Hij ontkrachtte enkele hardnekkige mythes rondom ZZP’ers en benadrukte het belang van het toetsingskader, zoals de 10 punten van Deliveroo. “Met logisch verstand en een helder kader kom je al een heel eind om risico’s te minimaliseren,” aldus Mark.
Netwerken en verbinding
Naast de inhoudelijke sessies was er tijdens de uitgebreide lunch volop ruimte om met vakgenoten in gesprek te gaan. Deelnemers deelden ervaringen en uitdagingen uit hun dagelijkse praktijk.
Een van de opvallende inzichten was dat klanten van Care Expert die deelnamen aan de dag gemiddeld beter scoorden op het percentage toegekende declaraties dan klanten die niet aanwezig waren.
Key takeaways
- Controleer maandelijks of alle geleverde zorg geschreven en gedeclareerd is om tijd te besparen aan het einde van het jaar.
- De overgang van het estafettemodel naar het netwerkmodel binnen de Wlz vraagt om aanpassing en samenwerking.
- Het toetsingskader voor ZZP’ers biedt houvast om schijnzelfstandigheid te voorkomen.
- Focus op details waarin je kunt excelleren, zoals Esther Vergeer liet zien in haar sportcarrière.
- Spreek je ambities uit; dit opent deuren en brengt nieuwe mogelijkheden.
Op naar 2025
Met deze inzichten en inspiratie kijken we uit naar een nieuw jaar vol uitdagingen en kansen. Care Expert bedankt alle deelnemers en sprekers voor hun waardevolle bijdragen. Samen maken we zorg slimmer, efficiënter en toekomstbestendiger. Tot ziens bij de volgende editie van Slimmer Zorgen!
Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.