Lars van der Zwaan werkt sinds december 2022 bij Care Expert. Daarvoor ondersteunde hij al zo’n acht jaar zorgorganisaties in administratieve processen. ‘De wet- en regelgeving kan best complex zijn. Ik vind het heel interessant om kennis te hebben van al die regels om de zorgdeclaratie en -administratie juist en op tijd te verwerken. Daarom heb ik specifiek gekozen om bij Care Expert te solliciteren.’
Declaratiespecialisten werken nauw samen
Niet alleen het zorgdomein maakt werken bij Care Expert zo interessant voor Lars: ‘Wat mij aanspreekt bij Care Expert is dat het een overzichtelijke organisatie is. Ik ken iedereen en de lijntjes zijn kort. Hierdoor stap ik snel op iemand af. Ik voel me ook erg op mijn plek in het team van declaratiespecialisten. We delen kennis, lossen samen problemen op en zoeken steeds naar de beste oplossingen.’
Ook de stap naar de ontwikkelaars is snel gezet. ‘Ondanks dat we een andere rol hebben, weten de declaratiespecialisten en ontwikkelaars elkaar makkelijk te vinden. We staan dan ook dicht bij de ontwikkeling van het declaratieplatform Care2Declare. We geven aan wat verbeterd kan worden, testen mee voor iedere release en zijn op de hoogte van de nieuwe functionaliteiten. Op deze manier dragen we als gebruikers van de oplossing actief bij aan het verbeteren en efficiënter maken van facturatieprocessen binnen de zorg.’
Begin van de dag: mutaties verwerken
Alle processen waarmee Lars zorgorganisaties ondersteunt, lopen via Care2Declare. Lars is degene die ervoor zorgt dat voor zijn klanten alle geleverde zorg die rechtmatig is verleend, op tijd en correct wordt gedeclareerd. Het verschilt per dag welke werkzaamheden Lars uitvoert: ‘Ik begin de dag meestal met het verwerken van mutaties, zoals wijzigingen in de start en stop van cliënten.’
‘Andere werkzaamheden wisselen per week. Aan het begin van de maand stel ik vooral rapportages op en die stuur ik dan naar klanten ter goedkeuring. Als de rapportages zijn goedgekeurd, kan ik de zorg declareren. Daarna ga ik aan de slag met het oplossen van eventuele afgekeurde declaraties. Aan het eind van de maand ben ik bezig met het opstellen van de declaratiemonitoren.’
Contact met de collega’s
Lars stelt niet alleen het contact met collega’s op prijs, ook van het contact met klanten wordt hij blij: ‘We hebben via mail, telefonisch of via Care2Declare contact. Ook gaan we een paar keer per jaar langs. Ik vind het heel fijn dat je dicht bij de klant zit en dat ze je direct weten te vinden als ze hulp nodig hebben. Ondanks dat veel digitaal verloopt, voelt het heel dichtbij. Zo voegen we echt wat toe aan de zorgorganisaties.’
‘Wat ik misschien wel het allerleukst vind? Dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen klanten. Als er iets niet klopt, dan ligt het aan mij en dan kan ik dat oplossen. Je weet welke deadlines er gehaald moeten worden en ik ervaar veel vrijheid in mijn werk.
Het is dan ook niet gek dat Lars zich erg comfortabel voelt in zijn rol en binnen het bedrijf: ‘Er hangt een informele sfeer. Het is gezellig. Niet alleen met de declaratiespecialisten, maar met alle collega’s. Er moet best veel gebeuren, maar je pakt het samen op. Daarnaast gaan we regelmatig samen lunchen of uiteten. Dus naast dat we genoeg te doen hebben, is er ook ruimte voor ontspanning. Daarom bevalt het werken bij Care Expert erg goed.’
Wil je ook werken bij zo’n gezellige organisatie als Care Expert? Check de vacatures!
Wilt u meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.